Naše hry - Ballwamposh
Během let se nám na táboře podařilo vytvořit spoustu krásných her, které průběžně vylepšujeme tak, aby si je všichni zúčastnění co nejvíce užili. Jednou z těch nejoblíbenějších je hra Ballwamposh inspirovaná známým Famfrpálem z Harryho Pottera.
Hřiště: Hraje se na prostoru velikém asi jako volejbalové hřiště. Na jeho každé straně jsou tři tyče o velikosti 1.5, 3 a 2 metry. Na vrcholu každé z nich je pak kruh o průměru 40cm. Hřiště je ohraničené bílou čárou a stejně tak rozdělené v půlce.
Míče: Ve hře jsou celkem čtyři míče. Jeden "Camrál", což může být běžný volejbalový míč, se kterým se střílí branky. Poté dva "Potlouky" z měkkého materiálu, kterými se hráči vzájemně vybíjejí. No a nemůže chybět ani schovaná "Zlatonka" o velikosti většího hopíku.
Hráči: Proti sobě nastoupí dvě mužstva. Při počtu sedmi lidí se role rozdělí na jednoho brankáře, tři střelce, dva obránce a jednoho chytače. Pokud je dětí víc, můžou se během hry střídat.
Průběh hry: Před začátkem hry si kapitáni obou mužstev podají ruce a sudí do středu hřiště umístí dva potlouky. Sám se postaví s Camrálem na kraj hřiště ke středové čáře. Hra začíná odpískáním, po němž hodí sudí do středu hřiště Camrál. Okolo hřiště jsou 2 až 4 přehazovači (vedoucí), kteří si po zemi i vzduchem přehazují v několikaminutových intervalech Zlatonku. Je možné, že se v průběhu hry Zlatonka někde "ukryje". Opustí-li Camrál hřiště, postupuje se jako při autu ve fotbale.
Co se může:
- Střelci hrají s Camrálem a Potloukům se jen vyhýbají.
- Obránci vybíjejí své soupeře. Potlouky svých soupeřů můžou chytit, s Camrálem nehrají a Zlatonku nehledají.
- Chytači jen chytají Zlatonku a snaží se uhýbat Potloukům.
- Pokud obránce vybije soupeře, tak je na minutu ze hry venku a čeká za postranní čárou.
- Jsou-li najednou všichni střelci jednoho týmu vybití, můžou je po dobu vyloučení zastoupit obránci a nebo brankář. Ne však chytači nebo záložníci.
- Ostatní hráči Zlatonku nezvedají. Můžou na ni však svého hledače nenápadně upozornit.
Co se nesmí (o prohřešení a případném trestu rozhoduje sudí):
- Pokud se Chytač nenachází v blízkosti Zlatonky, Obránci na něj nesmějí útočit.
- Pokud se Camrál nenachází v brankovišti, nesmějí Obránci útočit na Brankáře.
- Hráči během hry nesmí opustit hřiště, pokud zrovna nehážou aut, nejsou vyloučeni, nebo nestřídají.
Tresty za nesportovní chování:
- Strkání s následkem pádu = 10 trestných bodů, vyloučení dotyčného hráče na 2 minuty a trestné střílení
- Kopání do míčů = 5 trestných bodů a trestné střílení
- Hrubé násilí všeho druhu = 20 trestných bodů, vyloučení dotyčného hráče na 5 minut a trestné střílení
- Nepovolené zákroky hráčů = 10 trestných bodů a trestné střílení
- Sprosté nadávky = 10 trestných bodů a vyloučení na 2 minuty
- Nedovolené opuštění hřiště = 5 trestných bodů, Camrál má soupeř
- Simulování = 10 trestných bodů a vyloučení na 2 minuty
Bodové ohodnocení:
- Gól do nejnižší branky = 5 bodů
- Gól do prostřední branky = 10 bodů
- Gól do nejvyšší branky = 15 bodů
- Chycení či nalezení Zlatonky = 150 bodů